سینمای نو > سرویس پویانمایی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی " سینمای نو " و به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، این کارگردان انیمیشن در گفتگویی اظهار کرد: جشنواره پویانمایی تهران تنها فستیوال تخصصی انیمیشن در کشور است و از آن جایی که هر دو سال یک بار برگزار میشود، میتوان روی کیفیت فیلمهایی که طی این دو سال ساخته میشوند، متمرکز شد و پی برد که این فیلمها پیرامون چه موضوعاتی تولید شدهاند.
کارگردان انیمیشن «روزنه» با بیان این که اگر تعداد جشنوارههای انیمیشن در ایران بیشتر بود، رقابت بیشتر میشد و امکان سنجش عیار جشنواره وجود داشت، تصریح کرد: جشنواره پویانمایی دبیری مشخص دارد که این موضوع تاثیر خوبی در جشنواره داشته و میتوان مسیری مشخص را طی این سالها در جشنواره دید.
مهران در پاسخ به این پرسش که بسیاری از فیلمهای کوتاه بخش مسابقه ایران، آثاری هنری و متعلق به گروه سنی بزرگسالان هستند و به نظر میرسد جشنواره پویانمایی با تغییری در مخاطبان خود رو به روست، گفت: حق با شماست، اما جشنواره در بخش فیلم کودک و نوجوان دوازده اثر مختص کودکان دارد و میتوان حداقل در این سانسها از فرصت استفاده کرد و کودکان را به تماشای فیلمهایی که مناسب سن آنهاست، دعوت کرد.