دوشنبه ٢٥ تير ١٤٠٣

آخرین اخبار :



  چاپ        ارسال به دوست

توسط علی اکبر قاضی نظام ؛

چهارمین جلسه کارگاه "خلق ایده،ساخت فیلمنامه" برگزار شد

سینمای نو > سرویس سینما

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی " سینمای نو " و به نقل از روابط عمومی موزه سینما ، در ابتدای جلسه قاضی نظام در باره نحوه نگارش اصولی فیلمنامه توضیح داد.

در ادامه گفت،:هنر باید زیبا و متعالی بیان شود نه اینکه زیبا و متعالی باشد.صحنه را تغییر مکان و گذشت زمان ایجاد می کند ، صحنه قسمتی از داستان است که مکان ثابت وژمان پیوسته باشد.

از نظر زمانی باید دوجانبه را در سینما در نظر بگیریم یعنی گذشت زمان در جریان صحنه وگذشت زمان بین دوصحنه.

قاصی نظام با بیان اینکه فیلمنامه به مثابه یک تحقیق می ماند، افزود: همچنان که در تحقیق محقق فرضیه ای را دارد که در پایان اثبات یا نفی می شود در فیلمنامه .فیلمنامه نویس نیز یک بن اندیشه دارد که در صدد اثبات آن می باشد.

وی ادامه داد: ایجاز در نگارش طرح وصحنه ها و سکانس ها  و نهایتا فیلمنامه و دیالوگ نویسی بسیار مهم است. تا زمانی که می توانیم با تصویر حرف بزنیم و شخصیت های خود را معرفی بکنیم باید از دیالوگ نویسی پرهیز  کنیم. .باید توجه داشت که نقطه شروع فیلمنامه آشفتگی است و نقطه پایان فیلمنامه تعدیل است.

در آخر این جلسه فیلم یکی از دانشجویان نشان داده شد و دانشجویان نقطه نظرات خود رابه بحث گذاشتند.

در پایان قاضی نظام به همراه دانشجویان از موزه سینما بازدید کردند و دانشجویان با تاریخ سینمای ایران وسایل و ابزار فیلمبرداری وصدابر داری وتدوین آشنا گردیدند و کارشناس موزه در رابطه با تاریخ سینما توضیحات جامعی به دانشجویان ارائه کردند و به اتفاق فیلم کوتاه در باره ورود سینما به ایران را دیدند.



١٤:٤٠ - پنج شنبه ١١ خرداد ١٤٠٢    /    شماره : ١٠٢٨٥٥    /    تعداد نمایش : ١٠٨







سینمای ایران در گذر تاریخ



فیلم و صدا

سایر رسانه ها

تبلیغات

برگزیده ها

دارای مجوز شماره 89.25738

از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی


پیوندها

سینمای نو را دنبال کنید

کلیه حقوق این سایت برای سینمای نو محفوظ و استفاده از مطالب آن با ذکر کامل نام منبع مجاز است