سینمای نو > سرویس موسیقی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی " سینمای نو "، کلاریز کشاورز درباره این اثر مینویسد: «مینیاتورهای بداههی الکترونیک، حاصل تنهایی زمان همهگیری کروناست ؛ روزهایی که فلوت و کامپیوتر راه رهایی از دنیای تاریک بود.»
در واقع تمام ۲۲ مینیاتور متعلق به یک قطعه واحد هستند که "مینیمپرانیکس" نامگذاری شده است. عناوین این مینیاتورها بازتابدهنده سفر هنرمند به دنیاهایی است که از تنهایی و فاصلهگذاری اجتماعی دوران همهگیری کرونا نشئت میگیرند. در این آلبوم از اصوات الکترونیک و سازهای خانواده فلوت استفاده شده است که از سوی کلاریز کشاورز اجرا شدهاند.
این آلبوم توسط نشر موسیقی پتریکور و با مدیریت هنری امین شریفی در ایران و سراسر دنیا منتشر شده و در دسترس مخاطبین قرار گرفته است. امین شریفی مدیر هنری نشر موسیقی پتریکور درباره انتشار این اثر گفت: این آلبوم تحت تأثیر نگاه فرمال سیکلیکال کلاریز کشاورز شکلگرفته است؛ به این معنی که متریال های موسیقایی معرفیشده در موومانهای (مینیاتورها) آغازین، به اشکال مختلفی (دفرمهشده، کوتاهشده، گسترشیافته، بریدهشده و غیره) در مینیاتورهای بعدی نمود پیدا میکنند.»
این آلبوم در قالب یک قطعه شامل ۲۲ مینیاتور، در فاصله بین زمستان ۲۰۲۰ تا تابستان ۲۰۲۱ ساخته شده و اکنون در دسترس مخاطبین این نوع از موسیقی قرار دارد. نسخه دیجیتال این آلبوم در ایران از طریق سایت بیپتیونز قابل دسترسی است.
کلاريز کشاورز (1368، تهران) نوازنده فلوت، آهنگساز و پژوهشگر موسیقی است. تمرکز او بر نواختن آثار آهنگسازان معاصر بینالمللی است و همچنین رپرتوار کلاسیک ساز فلوت حیطه فعالیتهای تخصصی این هنرمند جوان بهحساب میآید. «پروژه امواج نوی ایران: آنتولوژی موسیقی معاصر ایران برای فلوت» شامل سفارش، کنسرت، ضبط و انتشار آثار پنجاه آهنگساز ایرانی، مرکز فعالیتهای او در دو سال گذشته بوده است. آلبوم امواج نوی ایران در بهار ۱۴۰۰ پس از ۱۴ اجرای بینالمللی، بهصورت فیزیکی و دیجیتال منتشر شد. ازجمله فعالیتهای اخیر او میتوان به برگزاری رویداد «آهنگسازان جوان» نشر موسیقی پتریکور اشاره کرد که به همکاری بیشتر او با آهنگسازان معاصر بینالمللی و استادان دانشگاههای معتبر امریکایی منجر شد. آلبوم این پروژه هم، اکنون در سراسر دنیا در دسترس علاقهمندان است.